1993-ban járunk, amikor a Szovjetunió romjain vegetáló Oroszországban virágzott a csempészet Kínából a Transz-Szibériai Expressz vonalán. A csempészet mellett páran úgy döntöttek, hogy ki is rabolják a járat utasait, de a sokadik eset után akcióba lép a kínai rendőrség.
Tipikus modern kínai blockbuster, azok minden szépségével és hülyeségével együtt. A megtörtént eseményeken alapuló sztori eleje egész érdekes, ahogy az adott korszak és annak megvalósítása is tetszett a rengeteg orosz veteránautóval, bár a szokás szerint valami díszletvárosban forgatott "utcai" jelenetek nagyon sterilek és hiteltelenek, elvégre nem létezik, hogy akkor Oroszországban minden épület gyönyörűen fel volt újítva és sehol semmi szemét nem látszott. A thriller szál aztán átmegy parasztvakításba, a végére már egy digitális Szu-27-es is előkerül, de hosszas időt tölthetünk Moszkva csatornarendszereiben is. Sok-sok autós/motoros üldözést láthatunk (legfőbb érdekességük az autómárkák, elvégre nem túl gyakran lát az ember Moszkvicsot, meg Ladát akciófilmben), rengeteg lövöldözést és piff-puffot, vonaton verekedést és menekülést, meg hasonlókat, úgyhogy agyzsibbasztó jelenetekben nincs hiány, de a következetesség nem erőssége a sztorinak, itt-ott kérdően néztem, hogy ezt most hogy hozták össze vajon. Nyilván Kínában érzékenyek erre a múltbeli esetre, így a menőség, az itt-ott elpuffogtatott egysoros poénok nem férnek össze ezzel a történettel, pedig leginkább ezekkel lehetett volna emelni a színvonalán. Ebben a formában viszont bántóan közepes, ezt is megölték a cenzorok és sem Zhang Hanyu, sem Andy Lau, sem a rendező Herman Yau nem tudja megmenteni.
Utolsó kommentek