Az egykori legendás kaszkadőr, aki megöregedvén már csak afféle vásári attrakció az egyik nagy filmes díszletvárosban, hirtelen a középpontba kerül, amikor lovastul harcol meg a behajtókkal. A neheze azonban még hátravan, a lóra ugyanis sokan pályáznak.
Igazából egyetlen dolog miatt voltam kíváncsi erre a filmre, hogy mégis mit tud nyújtani egy Jackie Chan-film 2023-ban. A válasz pedig (ahogy sejteni lehetett) annyi, hogy nem túl sokat. Az odáig rendben van, hogy az öreg Jackie végre(?) szembenézett a korával és valami öreguras sztorit rakatott össze, tele pátosszal és kikacsintásokkal az egykor volt (és igen régen volt) szép időkre és telerakva mélabús, sírós jelenetekkel, hogy mennyire szánalmas lesz valaki öregen, hiába volt egykoron ő a legmenőbb. Jackie Chanre ez persze már korábban is jellemző volt (lásd New Police Story 2004-ből), ráadásul nem csak saját magát tette bele, hanem 1-1 hosszabb-rövidebb cameo erejéig megjelenik Yu Rongguang és Wu Jing, ahogy az anno szintén fiatal reménységként indult Andy On is. A sztori nem túl izgalmas, a tipikus rideg díszletvárosi nagy kaszkadőrjelenetek elég so-so jellegűek, meg van bennük CG is szépen, a ló kvázi főszereplővé tétele érdekes próbálkozás, de egyben eléggé wtf érzetet is nyújt, a sok-sok nosztalgia pedig (Jackie régi filmjeiből vannak kaszkadőrjelenetek belevágva) önmagában nem menti meg a filmet, az pedig a világ röheje, hogy a filmbeli Jackie fiatalkori önmagát a létező legbénább módon valósították meg, azaz nem mutatják, hanem már-már cenzúrázottan elhomályosították a képet. Szóval egyrészt értem, hogy mi előtt akartak tisztelegni ezzel a filmmel, másrészt viszont eléggé érződik rajta a "muszáj" feeling, sok helyen erőltetett. Vagyis, 2023-ban egy Jackie Chan film már nem igazán lehet jó.
Utolsó kommentek