A nagyhatalmú eunuch embere elengedi a rábízott szörnyet ahelyett, hogy a szolgájává tenné, aztán ő is eltűnik. Hatalmas vérdíjat tűznek ki a szörny és elengedője kobakjára is, egy szedett-vedett csapat pedig meg akarja kaparintani a vérdíjat. Persze az eunuch sem marad tétlen. Vagy valami ilyesmi.
A wuxia, mint műfaj, végleg elhalálozott azóta, hogy kínai pénzből finanszírozzák az újabb darabokat. Tökéletes példa erre ez a film, ami a nevek (Andrew Lau a rendező, a nevek között pedig kínai/hongkongi/tajvani sztárok egyaránt megtalálhatóak Lousi Koo-tól kezdve Hayden Kuo-n keresztül egészen Zhou Dongyu-ig) és a jókora büdzsé alapján kiemelkedőnek ígérkezett, ám minden szempontból óriási csalódás. Már az első percek jelzik, hogy valami nem stimmel, a gegek és poénok színvonala európai ésszel rettenetes, a történetbe pedig annyi eredetiség szorult, mint a kínai autótípusok többségébe. A cuki szörnyikét a Gremlins filmekből importálták és egyetlen célja van, hogy működjön a merchandise és vegyék belőle a plüssállatka verziókat milliószám, mert a sztori tulajdonképpen szörnyek nélkül is működne. Na jó, még egy célt fel lehet sorolni, mégpedig azt, hogy mutassák, hol tart a CG technika a kínai/hongkongi koprodukciókban, de ahhoz túl gyenge az animáció, hogy ezzel büszkélkedni lehessen. Kár érte, mert a háttérsztoriban lenne kraft bőven, az eunuchok mindig jó alapot szolgáltatnak a konspirációkra (és Alex Fong meglepően jó a szerepben), a két főhős szerelmi szála is elmaradhatatlan része a műfajnak. Csak a hangvétel és a bárgyú, öncélú poénkodás ne lenne. Ha ezt horrorisztikusra hangolva, véresen komolyra véve, szörny nélkül, afféle királydráma szerűen forgatják le, még akár jó is lehetett volna, így azonban rettenetesen rossz. Nem is értem, hogy Andrew Lau, aki olyan nagyszerű filmekkel állt már elő, mint az Infernal Affairs trilógia, az Initial-D, vagy a Young & Dangerous sorozat, hogy tudott egy ekkora trasht készíteni...
Utolsó kommentek