Anya hozza láthatásra a gyereket apához, némi veszekedés közepette, ahogy az elvált szülőknél már csak lenni szokott. Apa netkávézójában kitör a ramazuri, közben a gyerek lelép a többiekkel a közeli parkba, ahonnan nem tér vissza. Meg is indul a nyomozás.
Valószínűleg túlzásba vittem az évek során a filmnézést, mert az egyébként igaz történeten alapuló sztori legelején már az motoszkált bennem, hogy én ilyesmit már láttam valahol, nem is olyan régen. A japán Rebirth ugyanis igencsak hasonló témát feszeget, bár kicsit más szempontból. Ettől függetlenül Peter Chan filmje is igencsak erőteljes, szépen, aprólékosan mutatja be a helyzetet, aminek megoldása van ugyan, de nyertese egy sincs. Nagyon ütősek a shenzheni képek, ahogy a távolról gazdagnak tűnő város lepukkadt kis sikátoraiban játszódik az egyik szál, de hasonlóan erőteljes a jogi útvesztő ábrázolása a jellegzetes buktatókkal és a csoport bemutatása is, amihez a szülők csatlakoznak. A színészi játék elsőrangú, mind Huang Bo, mind Vicki Zhao, mind Hao Lei nagyot alakít. A film tehát jó, mégis úgy tudnám jellemezni inkább, hogy erőteljes, mintsem úgy, hogy szórakoztató, mert elég nehéz végigülni.
Trailer
Shudaika
Utolsó kommentek