Az öreg neonreklám készítő mester halála után a felesége sokak ajánlása ellenére is úgy dönt, hogy folytatni kívánja a vállalkozást.
Ahogy azt a filmet övező hype révén sok-sok külföldi cikkben megírták már, ez a sztori igyekszik tisztelegni Hongkong egykori védjegye, az éjszakát bevilágító neonreklámok és azok készítői előtt. Van benne néhány nagyszerű archív felvétel, amelyek révén a ma már nem létező és kétségkívül lenyűgöző látványt mutatják be, ezek mellett pedig az egészet belengi a kőkemény nosztalgia (bekapcsolódunk a 60-as évekbe is pár jelenet erejéig, jó kis francia nyelvű aláfestő zenékkel) és egyértelműen ez a legjobb része az egésznek. A nem éppen tökéletes család révén végigvezeti a nézőt a múlt nehézségein (SARS járvány, világválság, a LED technika előretörése, stb.), a vége pedig valóban meghatóra sikerült. Szóval annak ellenére, hogy ez egy elsőfilmes rendező itt-ott kissé döcögős munkája, teljesen érthető a körülötte felkapott hype, mert amit meg akar mutatni, amiről meg akar emlékezni, azt gyönyörűen bemutatja. Avagy, múltba vesző, egykor népszerű és sikeres szakmák rovat, neonreklám készítő mester. A végén a stáblista mellett bemutatott fotóalbum pedig további elmélyülésre csábít a témában. Jó film!
Utolsó kommentek