Fok nyomozó nyugdíjba megy a rendőrségtől és ügyészként folytatja karrierjét, ám rögtön az első ügynél nagyobb fába vágja a fejszéjét, mint amire bárki is számított volna. Egy fiatal fiút vádolnak ugyanis drogterjesztéssel, de mintha ez csak a felszín lenne.
Ha "csak úgy" nézzük a filmet, hogy amúgy a háttérről nincs semmi információ, akkor ez egy korrekt, tárgyalótermes drámába oltott akciófilm, néhány igen látványos csetepatéval (főleg az elején, ahogy a first person shooter játékokat imitálják), a hongkongi akciók nagy öregjeivel, meg persze némi naivan nagylelkű bírósági tárgyalásokkal. Azonban Hongkongban járunk, ahol legkésőbb a 2019-es tüntetések óta finoman fogalmazva is megosztott a társadalom, viszont a mára rendőrállammá silányult egykori virágzó brit gyarmaton tiltakozni már leginkább csak passzívan lehet, azaz nem megnézni, vagy lepontozni a hatalmat nem megvető produkciókat. A szórakoztatóipar szempontjából ez egy van sapka-nincs sapka helyzet, mert nagy pénzt csak akkor lehet szerezni, ha nem vetik meg a regnáló hatalmat, sőt, igazából szórakoztatóiparként létezni is csak így lehet, viszont simán indulhat bárki ellen bojkott, vagy kampány. A tüntetések idején Donnie Yen is, megannyi társával együtt a hatalom mellett állt ki, ez pedig a tüntetőkkel szimpatizálóknál red flagnek számít azóta is, ennek tükrében pedig különösen érdekes (és többek szerint áthallásos), hogy Donnie Yen pont ügyészt alakít, akit csak az igazság érdekel, miközben a 2019-es események idején nem éppen ez volt az erőssége a helyi igazságszolgáltatásnak, legalábbis a tüntetők szerint. Szóval így már kicsit más ízt kap ez az egész történet, de ha el tud vonatkoztatni a néző a politikától (vagy lövése sincs arról, hogy mi a helyzet Hongkongban), akkor egy teljesen korrekt és szórakoztató hongkongi akciófilmet kap, itt-ott nagyon sablonos fordulatokkal és látványos bunyókkal. És hát melyik film lehet rossz, amelyben szerepel Kent Cheng és Francis Ng is?
Utolsó kommentek