Adott egy bérgyilkos, aki meglepően feltűnő életmódot folytat, ám csak akkor érzi élőnek magát, amikor a fegyverekkel foglalkozik. Ebbe az idillbe kavar bele egy nő, meg egy másik bérgyilkos.
Jó kis bérgyilkosos lélektani thriller, telis-tele látványos szimbólumokkal, meg különféle már-már pszichedelikus effektekkel és jelenetekkel. Nyílt utalgatás a fegyverek és a szexualitás összefüggéseire, jó kis új-guineai szimbólumok, a lepkegyűjtés és a ragadozó életmód ellentmondásai, közben pedig pörög az imádnivaló 60-as évek hangulat. Kivételesen a romantikus szál is marha jó (bár a végét már a film legelején úgyis sejti mindenki), a jellegzetes öltözetek, a diszkó, a retro-futurista kirakat, meg az amerikai katonai bázis is ad egy csomó apró pluszt a sztorihoz, nem is beszélve a főhős haverjairól, akik különféle anarchista eszméket vallanak. Az akció nagy feszültséget, ám kevés pörgést hoz, elvégre sniperekről van szó, a fontos szerepet kapó Toyota 2000 GT pedig egy igazi csoda, aki nem ismerné, az olvasson róla sokat például itt és itt. Van benne pár jelenet, amit ma már nyílt rasszizmusnak értenének és nem lehetne leforgatni (pl. amikor a két főhős feketének van maszkírozva, Kayama Yuzo dobol, a fantasztikus Asaoka Ruriko pedig nem akármilyen táncot lejt), ráadásul még némi japán-kínai ellentét is került bele. Szóval, ez egy nagyon jó bérgyilkosos sztori, sokkal több, mint egy tipikus akciófilm, messze-messze veri a korszak olyan híres darabjait, mint az A Creature Called Man.
Utolsó kommentek