Hongkongba szállítanak egy pénzhamisítás miatt lecsukott bűnözőt. A kihallgatása során egyre vadabb sztori kerekedik elő, aminek szálai még Kanadába, Kelet-Európába és az Arany Háromszögbe is elérnek.
Felix Chong legfrissebb remekbeszabott blockbustere egy tipikus heist movie, amiknek általában szokott lenni egy óriási hibájuk, mégpedig az, hogy semmi izgalom nincs bennük. Kissé nyakatekert lenne azt mondani, hogy ez erre a filmre is igaz, de tény, hogy hiába adagolnak újabb és újabb fordulatokat, valahogy az egész teljesen kiszámítható, továbbá hiányzik belőle a tipikus heist movie-kra jellemző lazaság és vagányság (ála Lupin the Third). Ez itt a modern Hongkong, ahol nyoma sincs lazaságnak és vagányságnak, inkább a folyamatos szenvedés, a heroic bloodshed-be oltott akciójelenetek és a véget nem érő moralizálás van előtérbe tolva. A heroic bloodshedet imádtam benne (Chow Yun-fat még mindig hozza a formát az Arany Háromszögben), a moralizálások sekélyesek (még talán a hamis és az igazi körüli lamentálások kivételek), a szenvedés meg nem csak a szereplőknél, hanem a nézőnél is megvan, mert hát a 130 perc sem annyi, mint amennyit a hongkongi mozi aranykorában szántak egy filmre a készítők. Az akció részét szerettem, a heist movie és a pénzhamisítós része agyzsibbasztó, a többi pedig felejthető. Tényleg csak a főszereplőkért (a zseniális Chow Yun-fat, a szenvedő Aaron Kwok, a cinikus Catherine Chau) érdemes talán rászánni az időt. Az egy más kérdés, hogy van-e értelme még 2018-ban heist movie-t készíteni, mert ez a műfaj már 50 éve lerágott csontnak számít.
Utolsó kommentek