A híres filmsztár mindezidáig nem kapta meg a hőn áhított Legjobb Színész díjat, így a következő filmjének sikere érdekében mindent bevet. A való élet tapasztalatai azonban nem minden esetben csak segítik a filmeseket.
Ning Hao filmje egy szatíra a modern filmgyártás problémáival kapcsolatban, bemutatván mindazokat a dolgokat, amelyekkel a filmeseknek (legyen szó producerről, rendezőről, színészről, kellékesről) szembe kell nézniük a forgatások előtt, során és mellett. A görbe tükör azonban kissé talán túlzottan is görbére sikerült, mert rengeteg abszurd marhaság került bele a sztoriba (lásd a luxuslakásban szaladgáló malacokat), a lassú tempót és a helyenként feltörő unalmat pedig nem igazán ellensúlyozza a kevéske jól eltalált ötlet (lásd a parkolóházas "horror" pillanatot). Szóval egyik oldalról tetszett, a modern világ rengeteg paranoiája jól átjön belőle (kamerák mindenhol, te meg próbálod védeni a privát szférádat), a társadalomkritika úgyszintén (főleg az internetes trollok ábrázolása), a humora viszont érezhetően a kínai piac felé nyitott (ott pedig sok olyasmin röhögnek, amit itt nem talál senki viccesnek). Szóval szerettem volna szeretni és érteni vélem, hogy a rendező mit szeretett volna bemutatni, de ezt egy tisztán hongkongi filmként sokkal jobban meg lehetett volna csinálni, Andy Lau egyedül pedig hiába játszik nagyot, ennél már sokkal érdekesebb figurák bőrébe is belebújhatott korábban.
Utolsó kommentek