Valami idegen civilizáció meg akarja hódítani a Földet és a céljaik eléréséhez egy rusnya szörnyeteget dobnak le a Koreai-félsziget déli részére. Ám ahogy az már csak lenni szokott, a körmönfont tervbe csúsznak apróbb hibák.
Ahogy az iMDB és a wiki is írja, ez az első olyan fennmaradt koreai óriásszörnyes sci-fi, amelyet már teljes egészében koreai stábbal és koreai nyelven forgattak le. Érdekes olvasni a rendező meglátásait arról, hogy hogyan emelte be a történetbe a Koreai Háború elemeit, a klasszikus és a modern családi értékeket, meg a mára nagyon avíttnak ható patriarchális viszonyokat a folyton csak sipákoló asszonyokkal. Az idők szavára viszont jól ráérzett a stáb, elvégre fél évvel ezután került a mozikba a Son of Godzilla, amelynél már egyértelműen a gyerekek voltak a célcsoport és az itt felvonultatott gyerekszereplő is nagyon ebbe az irányba mutat. Ugyan a film maga nem igazán jó, de remekül visszaadja a kor hangulatát (és itt nem csak a süvítő F-86D Sabre gépekre kell gondolni, hanem a nagyon látványosan amerikai mentőautóra, a gazdagok nagyon látványosan amerikai verdáira, a frizurákra, az öltözetekre és az idétlen mellékszereplőkre. Az utóbbiak borzasztóak egyébként, mintha valami rettenetes bohózatból keveredtek volna elő, ráadásul sok is van belőlük. Ők adnák a film humorfaktorának nagy részét, de 1-2 harsány geget leszámítva nem túl érdekesek. A szörny maga jó randára sikeredett, a nagy mérete mellett igazából egyetlen különlegesebb képessége van, hogy képes valami napalmszerű anyagot kilövellni magából és persze már az első megjelenésekor jól lekoppintja King Kong leghíresebb mozdulatainak egyikét. Szóval ez egy érdekes kordokumentum és nagyon jó, hogy megmaradt és megnézhető 2024-ben is, de azért annyira nem jó film.
Utolsó kommentek