Holtan találnak egy hegymászót a meredek sziklák alatt. Nem tudni, hogy baleset történt-e vagy öngyilkosság, esetleg egy bűntény, mindenesetre az alvászavaros nyomozó a hegymászó feleségére gyanakszik, aztán egyre több mindenben kezd elmerülni.
Park Chan-wook legújabb filmje szokás szerint nagy sikerrel szerepelt a filmfesztiválokon és díjátadókon szerte a világban, nyilván nem véletlenül. Ugyan nem annyira lenyűgöző és tabudöntögető, mint a The Handmaiden volt, de több szinten is működik, krimiként, romantikus filmként, thrillerként és persze különféle pszichológiai síkokon, nem is beszélve a kínai bevándorlók kapcsán a különféle társadalmi kérdésekről. Nagyon szerettem, ahogy a krimik különféle kliséit új nézőpontból és kissé karikatúra szerűen mutatja be (lásd a medencés jelenetet), tele van jóféle "figyelj oda mindenre" típusú párbeszéddel és találkozással, ráadásul még az álmatlanságot is jól húzza bele a történetbe. Külön jó pont, ahogy a megfigyeléseket mutatják be, másnak is eszébe jutott már az ilyesmi, de nagyon stílusos. Minden ott van benne tehát, ahol kell, Park Hae-il nagyon jó az egyre összekuszálódottabb nyomozó szerepében, Tang Wei pedig egyenesen zseniális a vonzó és titokzatos nőként, simán elmenne bármelyik klasszikus film noirban is. Eddig ez a legjobb 2022-es koreai film, amelyet láttam, kíváncsi leszek, túl tudja-e szárnyalni valami.
Utolsó kommentek