Tanmesébe illő történet, ami öt nő élethelyzetén keresztül mutatja be, kit hogyan és miért talál meg a prostitúció, teljesen függetlenül attól, hogy melyik társadalmi osztályba tartozik az illető.
Érdekes ez a film abból a szempontból, hogy a hongkongi film aranykorában teljesen radar alatt maradt, pedig a túlnyomó többséggel ellentétben kőkemény dráma, ráadásul mondanivalója is van. Az ilyen filmek szoktak aratni a díjátadókon, ha mondjuk Ann Hui, vagy Sylvia Chang rendezi őket. Ezúttal azonban mindezek elmaradtak és talán érteni vélem, hogy miért. Ahogy az egymondatos szinopszis elején is írtam, ez bizony egy tanmese, amiben minden köntörfalazás nélkül bemutatják, hogy mit ne kövessen el egy nő, ha nem akar ilyen helyzetbe kerülni. Persze van az úgy, hogy nincs jó választás... Az öt főszereplő egyike egy abuzív családból menekülő fiatal lány, aki cseberből vederbe kerül, van köztük Kínából érkezett illegális bevándorló, egy gyógyszereken és alkoholon élő depressziós, egy családanya, akinek egyedül kell eltartania a családját, meg egy filmsztár, akinek ezt-azt meg kell tennie a forgatások mellett. A sztori tehát húsbavágó, bár néhány jelenetben azért igyekeztek némi könnyedséget is belerakni, viszont a fordulatok abszolút kiszámíthatóak (mindig tudja a néző, hogy a rossz fog megtörténni). Ami még fura benne, hogy a category III szexistennők (Elsie Chan, Carrie Ng) mellett olyan A kategóriás sztárok is játszanak benne, mint Maggie Cheung és Stanley Fung. Mint film, tehát annyira nem nagy durranás (bár a légvárakra épülő életcélokat jól mutatja be), viszont mint kordokumentum és mint tanmese, teljesen jó!
Utolsó kommentek