Valamikor az 1940-es évek végén az Inugami család fejének végrendeletét felolvasni készülő ügyvéd felbérli a híres magánnyomozót, Kindaichi Kosukét, hogy segítsen neki a várható hatalmas balhé kezelésében. Ám mire a magánnyomozó a festői Nasu városába érkezik, az ügyvéd már halott. A java pedig csak ez után kezdődik.
A Kadokawa első mozifilmje annak idején hatalmas sikert aratott, az év második legnézettebb filmje lett, ami innen a mából visszanézve talán kevéssé érthető. Ez a klasszikus krimi ugyanis meglehetősen lassú, ráérős tempójú és a különféle családi viszályok ellenére sem annyira érdekfeszítő, mint amire eredetileg számítana az ember. Persze akkor más világ volt, más értékrenddel, más érdeklődési fokokkal, arról nem is beszélve, hogy akkoriban volt talán a csúcson a Kindaichi Kosuke detektívregények divatja, amik távolról a mai Higashino Keigo csodák körüli őrületre emlékeztettek. Mindezek ismeretében már érdekesebb a film is, ami a klasszikus detektívtörténetekhez méltóan kellőképpen fordulatos, az összes szereplő gyanús, ráadásul még némi misztikumot is beleszőttek. Mindezekkel együtt is azonban inkább történelmi érdekességként, kordokumentumként érdemes rá tekinteni, a mai felgyorsult világban ez a fajta filmes világ már eléggé elavultnak hat, de egyszer érdemes végigülni, ha másért nem, a kor fantasztikus rendezője, Ichikawa Kon miatt.
Utolsó kommentek