Egy emberrablás miatt kezd el nyomozni a rendőrség, az ügyet pedig pont az a nyomozó kapja, aki jól ismeri a bejelentőt. Ahogy pedig az a krimikben lenni szokott, az ügy bonyolultabb, mint elsőre hinni lehet, a szálak pedig (ki hinné) egy régi, megfejtetlen esethez vezetnek.
Még pár éve is tucatjával készültek Hongkongban az újabbnál újabb, ám semmi újat nem nyújtó krimik és zsarus thrillerek, a kínai piac erősödésével és nyitásával viszont mostanra már ezek is áttevődtek az anyaországba. Egy veterán hongkongi rendező (aki azért inkább operatőrként jeleskedett eddig), pár rutinos hongkongi nagyágyú (Gordon Lam, Simon Yam), azaz az észt továbbra is Hongkongból importálják, minden más viszont már kínai. Ennek megfelelő a végeredmény is, mert eléggé kamaradarab jellege van az egésznek, vagy mondhatjuk úgyis, hogy úgy néz ki, mint egy tévéfilm. A szálak csavargatásával igyekeznek folyamatosan gondolkodtatni a nézőt, hogy vajon ki állhat az egész ügy mögött, de egy idő után már egyáltalán nem érdekfeszítő a dolog, főleg azért, mert közben az összes létező klisé is elsütésre kerül és a fatális véletlenekből is több van, mint kellene. A színészi játék sem az igazi, bár ebben az is benne van,hogy a kantoni arcok át vannak szinkronizálva mandarinra, elég bénán ráadásul. A rendező igyekezett a képi világot egyedivé tenni, amennyire a költségvetés engedte, ennek egyik nyilvánvaló jele, hogy állandóan esik az eső és mindenki csurom vizes, a másik pedig, hogy az akciójeleneteket igyekezett minél látványosabbra, de mégis élethűre leforgatni. Hellyel közzel sikerült is, az autós száguldozások egész élvezetesek, bár a szokásos filmes hülyeségek megjelennek bennük itt-ott (pl. ha én haladnék elöl egy autóval, amit üldöznek, tuti nem a két sávos út egyik sávjában haladnék). Szóval, egyszer nézhető kis krimi ez, de nem egy nagy szám. Forgassanak inkább hasonlókat Hongkongban!
Utolsó kommentek