Valamikor a 30-as évek elején járunk, amikor a gazdag kereskedő fia egy gésával szűri össze a levet, ennek következtében pedig a haldokló apja egyszerűen kitagadja a családból. De mire megy egymással egy munkát nem ismerő, egykor gazdag fickó és a pénzt élére állító gésa?
Ezt a filmet is a legsikeresebb és legtöbbet díjazott 50-es évekbeli filmek listáján találtam, ám mai szemmel nézve kevéssé érthető, hogy Oda Sakunosuke regényének adaptációja mitől volt annak idején ennyire sikeres. Vígjátéknak nem vígjáték, pedig a teljesen eltérő hátterű karakterek miatt simán lehetett volna belőle komédiát faragni. Drámának nem dráma, mert ahhoz túl idétlenek és irracionálisak a szereplők. Mi marad ezek után? Igazából csak a következetlenség, mert ugyan a gésának nyilván szurkol a néző, hogy összejöjjenek a dolgai, a fickó viszont olyan szinten irritáló, hogy nem is értettem, mit rajong rajta a nő az eleinte még nyilvánvalónak látszó anyagi lehetőségeken kívül. Kicsit olyan a fickó, mint egy gonosz, rosszindulatú és öntelt Tora-san, de ugye Tora-san nem ilyen volt, tehát őt szerettük. Emiatt pedig az egész film félresiklik, néhány érdekes 30-as évekbeli alá-fölérendeltségi viszony, családi hierarchia, meg persze a korabeli élet bemutatásán kívül teljesen érdektelen és széteső az egész. Kár érte, mert simán lehetett volna jó is.
Utolsó kommentek