Egy zsaru tanúja lesz, ahogy egy influencert elrabolnak a nyílt utcán. Ugyan kiszabadítja a lányt, de hamarosan kiderül, hogy jóval többről van szó, mint egy sima emberrablásról.
Ahogy a sok-sok modern kínai fantasy csoda a klasszikus hongkongi wuxia filmek állandó megidézéséből (lopásából) él, ugyanez vonatkozik a kínai akciófilmekre is. A készítők a hongkongi akciófilmek aranykorának filmjein nőttek fel és tulajdonképpen el sem tudnak képzelni mást, minthogy azoknak a kliséit építsék be a saját, minden eredetiséget és érdekességet nélkülöző csodáikba, illetőleg oda, meg vissza vannak attól, ha meg tudnak szerezni egy szerep erejéig egy-egy egykori hongkongi sztárt (esetünkben a borzasztó mandarin dubot kapott Benz Hui Shiu-hungot). Nincs ez másképp ennél a fantasztikus darabnál sem, amelynek már rögtön az elején kilóg a lóláb, a hős zsaru ugyanis akkora baromságot művel, amit a valóságban szerintem senki se követne el. Aztán lesz még néhány hasonlóan elképesztő kreténség. Az akciójelenetek többsége semmi extra (lásd az autós/motoros üldözést a sötétben), nagyjából arra megy ki a játék, hogy a létező legirreálisabb módon törjenek össze egy-két autót, a bunyókat meg nem csak szétvagdossák, hogy igazából semmit se lehessen látni, hanem több jelenetben szó szerint megállított képekben próbálják bemutatni, mi is történt. Létezik ennél gagyibb megoldás? Szóval ez a film is bizonyíték arra, hogy hiába van meg a kínai filmesek kezében a technika, a tudás óriási hiánycikk, egyszerűen képtelenek normális kommersz filmeket készíteni. Ebben a filmben is igazából csak a végén a zene ér valamit (egész hangulatos és feelgood kínai rap(?) szól), meg a "jackiechanes" bevágások a forgatás behind the scenes pillanataiból. Minden más nézhetetlen.
Utolsó kommentek