A folyóparton találnak egy megcsonkított holttestet, a rendőrség pedig hamarosan gyanúsítottat is talál, aki elsőre be is vall mindent. De ahogy az már csak lenni szokott, az ügy sokkal bonyolultabb és szövevényesebb.
2010 egyik nagyobb koreai sikerfilmje volt ez a darab, melynek főszereplője, Sol Kyung-gu díjat is nyert az alakításáért. Mint krimi, tulajdonképpen tökéletesen működik (nem találtam ki a fordulatait előre), viszont minden pillanatán érződik, hogy tipikus koreai termék, a néző arcába tolt naturalizmus, a túltolt erőszak és a szokásos kegyetlenség ábrázolásával igyekeznek eladni az egészet. Ezek mind nagyon jól működnek és sokkolóak, amennyiben az ember először lát ilyesmit, de a sokadik ilyen koreai csoda után már ezek felett átsiklik a néző és inkább valami újat szeretne látni. Azt pedig nem kap túl sokat, mert a film végkifejlete már nem lesz sokk annak, aki látta az Oldboyt és/vagy a japán Vitalt, míg a kretén rendőrök mintha egy az egyben a Memories of Murderből kerültek volna elő. Szóval ha kontextusba tudjuk helyezni a filmet, akkor ez csak egy korrekt iparosmunka Kim Hyeong-joon rendezőtől, semmi több és valószínűleg ugyanez lenne a véleményem róla akkor is, ha már 2010-ben látom.
Utolsó kommentek