Három rövid meghökkentő mese némi horrorisztikus jelleggel egy cégvezetőről, akit ért némi tragédia, egy taxisról, aki össze akar jönni az egyik utassal és egy nővérkéről, aki elég fura alakokkal lakik együtt.
Valahogy a hongkongi filmben igen nagy hagyományai vannak az efféle rövid történeteket bemutató meghökkentő meséknek, szinte bármelyik időszakot nézzük, mindenhol találunk belőlük néhányat, például Midnight Zone, Tales from the Occult, a Three Extremes, vagy éppen a Troublesome Night sorozat. Ebbe a sorba tökéletesen illeszkedik bele az Esprit d'Amour is, amely hozza a jellegzetesen ezredfordulós hangulatot, a minimalista és olcsó alapokon nyugvó, de ahhoz képest egész korrekten kivitelezett látványvilágot, jópofa és egyáltalán nem félelmetes horror kliséket (kicsit túl sok a jumpscare), na meg a kor ismert, de inkább B-kategóriás színészeit. Simon Lui a saját regényéből hozta össze a forgatókönyvet, igyekeztek előtérbe tolni a romantikus szálakat, persze a horror miatt mind drámai lesz. Ha eltekintünk a kliséktől, akkor a maga módján mind a három sztori teljesen jó, talán a taxisban van a legtöbb ötlet, míg a legjobb jelenet egyértelműen az elsőből a fénymásolós. Szóval B-filmként tökéletes, mai szemmel nézve igencsak nosztalgikus darab (amikor még Fennie Yuen és Loletta Lee is aktív volt), szerettem!
Utolsó kommentek