Jó kis tanmese 12 rövidebb epizódban arról, hogy milyen banális lépésekkel lehet egy házasságot tönkrevágni és belekerülni a végtelen se veled, se nélküled helyzetbe.
Aubrey Lam eredetileg forgatókönyvírónak indult Hongkongban, de már az ezredforduló környékén befutott az egyik első hongkongi rendezőnőként, bár az inkább a helyi filmipar kritikája, hogy több mint 20 évvel követte az első fecskét, Ann Huit. Aubrey első rendezése 2000-ben a Twelve Nights volt, amelyben egy párocska összejön, de nem úgy alakulnak a dolgaik, mint szeretnék. Jó 20 évvel később megérett a helyzet tehát egy afféle spinoffra, új szereplőkkel és új alaphelyzettel (itt már szinte egyből az esküvővel indítunk). Eleinte nagyon izgalmas a sztori, mert szépen beleszövik az aktuális társadalmi problémákat (lakhatási válság, megbízhatatlan haverok, munkahelyi problémák, stb.), aztán ahogy halad előre az egész, úgy ül le és úgy válik egyre inkább afféle "hogyan nem szabad csinálni" jellegű tanmesévé. Innen pedig az ember folyamatosan a "hát ezek hülyék" mondattal kommentálja a látottakat (lásd a bowlingozást), egyúttal érti és érzi, hogy szándékoltan lesz az összes jelenet kínos. Amit tehát Aubrey Lam be akar mutatni, az teljesen érthető és igazából jó, ráadásul a döntést a nézőre hagyja minden esetben. A párocska szerepében Stephy Tang és Edward Ma tökéletes, remekül átadják azt, ahogy a kapcsolat változik és egyre laposabb lesz, a 12 epizód többsége pedig tipikus fordulatokat mutat be, igyekezvén mindkét oldal szemszögéből, de mivel női film, így nyilván a női szemszög van előtérbe helyezve. Ez pedig így is van jól. Szóval ez egy jó kis tanmese, a maga módján érdekes modern hongkongi történet, de azért nem szabad tőle túl sokat várni.
Utolsó kommentek