A négy zónára osztott, a csillogás mögött sötét dolgokat rejtő Shanghaiba érkezik a kábítószer ellenes ügyosztály embere Nankingból, ám hamar rá kell jönnie, hogy egyedül van a világ ellen.
David Lai filmje az egyik első kínai-hongkongi koprodukció volt a Farewell My Concubine nagy sikerét követő hullám idején. Brutális, nihilista és nem túl reménykeltő hangvétele miatt ma már teljességgel esélytelen, hogy elkészüljön, de úgy látszik, volt olyan idő, amikor a párt még nem volt annyira kényes. Az egyszerre csillogó, de mégis koszos és bűnös város sokkal szebben és jobban van megvalósítva, mint a mai steril filmekben, kifejezetten élvezetes volt látni. Az ópium és heroin kereskedelem bemutatása szintén érdekes és felettébb látványos, hiszen a stáb az elsők között látogathatott el Kína lenyűgöző helyszíneire forgatni. Ezeken a helyszíneken pedig a hongkongi mozi aranykorának jellegzetes túlzásait és kaszkadőrtrükkjeit vonultatták fel, szokás szerint polgárháborúba illő fegyverarzenállal megspékelve. Az alagutas rész fantasztikus, ahogy a vége felé a moziban játszódó jelenet is, viszont kétségtelen, hogy a sztori nem éri el a látvány színvonalát, így hiába van benne Andy Lau, hiába énekel benne Andy Lau és hiába hangzik el kantoniul az Örömóda, azért nem véletlen, hogy nem ez lett 1994 legsikeresebb hongkongi mozija. Ettől függetlenül tetszett, érdekes színfolt és érdekes kordokumentum.
Utolsó kommentek