Egy sírrabló trió már egy ideje felhagyott a tevékenységével és épp a szétválás előtt állnak, amikor beesik egy afféle utolsó meló. Ezek pedig sose szoktak egyszerűek lenni, főleg akkor, ha egy elmebeteg szekta bízza meg őket a halottakat élőkké visszahozó ereklye beszerzésével.
Anno félretettem a filmet, mert beletekergettem és az elég gyenge effektek elriasztottak tőle. Kapott még egy esélyt, most a legelejétől és abszolút nem bántam meg, mert már az első pár percben magába szippantott. A sírrabló trió háttere elég zavaros, de mindez kit érdekel, ha a '80-as évek Amerikájában startol a sztori, ahol hőseink éppen filléres műkincsekkel bizniszelnek és hirtelen berobban a képbe Shu Qi, mint (az igazinál sokkal menőbb) Tomb Raider? Aztán amikor megjelennek a Kulturális Forradalom fiataljai, a japánok, a mongolok, meg a szekta, az egész annyira elborult lesz, hogy nem lehet nem imádni. Wuershan már a korábbi rendezéseivel is nagyokat dobott (mind a The Butcher, the Chef and the Swordsman, mind a Painted Skin 2 nagyon szép, egyedi látásmóddal készült és abszolút szórakoztató volt), ebben az új filmben pedig tovább emelte a tétet. A főszereplő trió telitalálat (Shu Qiról már volt szó, Huang Bo bohóc, mint mindig, de jól áll neki, Chen Kun pedig hozza a kalandfilmek tipikus hősét), a szekta őrült tagjait nagyon bírtam (főleg a teljesen értelmezhetetlen külsejű testőrt alakító Cherry Ngant), a sírrablós kalandfilmekhez méltó labirintusok, feladványok, meg misztikus marhaságok pedig felérnek bármelyik hasonló hollywoodi csoda színvonalához (a forgatókönyv és a forrásul szolgáló regény egyébként érezhetően merít belőlük, nem kis keveset). A hasonlóság pedig a Chronicles of the Ghostly Tribe-bal nem véletlen, mindkettő Zhang Muye Ghost Blows Out the Light című regényén alapszik. A különbség csak annyi, hogy a gyengécske CG ellenére a Mojin jó, ennyit számít egy tehetséges rendező. Ilyen filmek még jöhetnek, hajrá Wuershan!
Utolsó kommentek