Húsz évvel ezelőtt a fennálló hatalommal szembeni lázadás eléggé egyedi módon ér véget. Az életben maradt résztvevők pedig továbbra is próbálkoznak, hogy elrendezzék egymás között a dolgokat, ráadásul közben felnőtt az új generáció is.
A korábban inkább drámákban utazó Park Heung-sik ezúttal egy vérbeli wuxiát rendezett meg, amiben minden benne van, amit a műfaj hongkongi klasszikusaitól megszokhattunk. Fantasztikus harcosok, elnyomott óriási érzelmek, kibékíthetetlen ellentétek és persze az elmaradhatatlan bosszú. A gond azonban ott van, hogy ezt a filmet nem Hongkongban készítették, a koreaiak pedig látványosan nem értenek hozzá, ellenben az ő filmjeik jellegzetességeit kényszeresen beleerőltették és így egy meglehetősen stílusidegen katyvaszt sikerült csak összehozni. Az első pár perc fantasztikus, tökéletesen eltalált, remek hangulatú bevezetés, gyönyörű képi világgal, ám mindez csak addig tart, amíg a fiatal főhősnő el nem kezd csatázni. A harcok ugyanis rettenetesen bénán vannak koreografálva, messziről ordít róluk,hogy a szereplőknek fogalma nincs még arról sem, hogy hogyan kellene megfogni egy kardot, nem hogy arról, hogy hogyan lehet valakiből hiteles wuxia szereplő. Emiatt az egész sztori varázsa el is veszik, a tipikus fogások (ütésnél vagy vágás van, vagy a kamera úgy gyorsul be, hogy nem lát a néző semmit, esetleg elkezdik rázni, hogy végképp ne látszódjon, mi zajlik) tönkrevágják az egészet. Talán két jobban sikerült adok-kapok van, a mesterrel folytatott kiképzés a bambuszok között, a másik pedig a záró hóesésben zajló ütközet néhány pillanata. Persze ezek is messze elmaradnak a hongkongiaktól. Ráadásul ez még messze nem minden, hiszen a műfajhoz hozzátartozó, pergős tempó helyett a koreai kosztümös sztorikra olyannyira jellemző, bűn lassan csordogáló királydrámás tempót kapjuk, ami olyan unalmas, hogy már-már kínozni lehetne vele. Vagyis, hiába a nagy nevek (Lee Byung-hun, Jeon Do-yeon, Kim Go-eun) és a koreaiaktól megszokott gyönyörű képi világ, a riasztóan gyenge rendezés és főleg az akciók rettenetes kivitelezése miatt ez a film bizony messziről kerülendő. Hiába, ezt a műfajt csak Hongkongban érzik igazán...
Utolsó kommentek