Egy menő kínai ügyvédet gyilkossággal vádolnak meg, miután bejelenti a rendőrségnek, hogy egy meggyilkolt nő mellett ébredt fel reggel a saját lakásában. A letartóztatásakor azonban elmenekül és egy hosszas hajsza veszi kezdetét.
Egy újabb film, ami körül nagyon nagy volt a hype, hiszen hosszú hosszú évek után John Woo újra akciófilmet, heroic bloodshed-nek kinéző akciófilmet forgatott, ám ez a hype egyrészt a sok-sok lehúzós kritika után egyre inkább átváltott fanyalgásba, másrészt nagy volt a csalódottság, amikor kiderült, hogy egy már korábban megfilmesített japán regényt forgat le újra modern környezetben.
A film első fele hamisítatlan John Woo akció, a rendezőre jellemző fehér galambokkal, kétkezes pisztolypárbajokkal és a lépcsőn lecsúszással, az autós/jetskis üldözésekről nem is beszélve. Szórakoztató, látványos, de már ott is van benne valami furcsa, ez az érzet azonban a történet második felére erősödik fel, nagyon is. Ekkorra kezd ugyanis körvonalazódni a bombasztikus, agyzsibbasztó kvázi sci-fi szál, ami tönkreteszi az egészet, lezülleszti a filmet a kommersz, gagyi blockbusterek (pl. Switch, The Adventurers) szintjére. Ki tud komolyan venni 2017/18-ban egy ekkora marhaságot? Zárszóként: a könyvet ugyan nem olvastam, de a több, mint 40 éves japán adaptációt, a Dangerous Chase-t láttam és az sokkal inkább földhözragadt, hitelesebb, megkockáztatom, hogy szórakoztatóbb is, mint a modern változat. Hiába John Woo, hiába a nemzetközi sztárok egész sora Takenaka Naotótól kezdve Ha Ji-wonon keresztül egészen a főszereplő Zhang Hanyu/Fukuyama Masaharu párosig, hiába a helyenként egész jól működő humor (még a nemzetköziségből is poént űznek a végén), a végére teljesen olyan lett, mintha hülyének néznék a nézőt. Kár érte, minden megvolt pedig ahhoz, hogy egy jó és lenyűgöző akciófilm legyen belőle. Így azonban inkább a Takakura Ken főszereplésével készült változatot érdemes megnézni, az sokkal jobban megéri.
Utolsó kommentek